Queen's Birthday

21 oktober 2018 - Redcliffe, Australië

Na een aantal regenachtige weekenden, gaat het vanaf nu gelukkig weer de goeie kant op (richting de 30 graden en zon, zon, zon). De regenachtige weekenden hebben we vooral doorgebracht met waargebeurde reizigers films als 'Into the wild' en 'The Wild'.
Ik ben lekker bezig met schrijven, ik blog voor mezelf, maar heb nu ook drie 'opdrachtgevers'. Voor deze drie website heb ik mijn eerste blogs geschreven welke geplaatst zijn. De volgende stap zou mijn eigen website kunnen zijn...!
Verder is het laatste nieuws dat ik ga verhuizen, na de Great Ocean Road met pa en ma (die gepland staat vanaf 12-11 a.s. voor twee weken), ga ik in Melbourne wonen! De Australische die ik in Brisbane heb ontmoet en ik zijn aan het kijken om daar een appartement te huren aan het strand. Van de 3e grootste stad Brisbane (2,2 miljoen inwoners), ga ik naar de stad die in 2020 Sydney voorbij zal streven met meeste inwoners van Australië; Melbourne (4,4 miljoen). Ik heb dan alle drie de grootste steden van Australië gezien. Daar probeer ik voor dezelfde organisatie te gaan werken als waar ik nu ook voor werk.

'Queen's Birthday', in Australië een nationale feestdag waarbij bijna iedereen een vrije dag heeft. Ieder jaar is dit een andere (doordeweekse) dag en eigenlijk niemand weet welke verjaardag van welke koningin nu gevierd wordt, maar ach, we zijn vrij :-) De bijbehorende foto's van onderstaand reisverslag zijn te vinden in mijn laatst geplaatste fotoalbum (Springbrook & Redcliffe)
Wat doet Loek als hij even de kans heeft; op zoek naar een nieuwe mooie plek in de omgeving en op avontuur gaan. Met de trein rijd ik een uur naar station Redcliffe, waar ik middels een bus binnen 70 minuten arriveer bij de kust.
Lopend besluit ik een tocht van zo'n 8 kilometer te doen, waarbij ik eerst bij een monumentenplaats van oorlogshelden kom.
Wanneer ik verder loop in de brandende zon, kom ik bij een 'lagoon', zoals we die hier in Brisbane ook hebben. Een groot openluchtzwembad, met rotsten, zand en gras eromheen. Het voordeel aan deze is dat je uitzicht hebt op de ocean. Wanneer ik over de oceaan tuur, bedenk ik me hoe mooi hier de zonsondergang zal zijn. Dagdromend loop ik door, ik besluit ook de rest van de plaats te gaan bekijken. Ik hoor muziek van de Bee Gees en kom in een straat die geheel aan deze band gewijd is; standbeelden van de artiesten, teksten over de zangers, muziek van ze en een hoop singles die ze gemaakt hebben zijn er te zien. Een bijzonder tafareel.
Door een park en langs het clubhuis van de RSL, de defensie van Australië, loop ik terug naar de kust. Daar zie ik het strand dat het dichtst bij Brisbane is gelegen. Over het zand loop ik langs restaurants en barretjes, en besluit ik een $5 Subway broodje met alles erop en eraan te kopen. Met het broodje in mijn hand ga ik naar een pier die over de oceaan gelegen is. Op de pier staan tientallen vissers met hun bakken met aas. Aan het einde van de pier trotseer ik wat rotsten en geniet ik van het uitzicht. Ik loop verder door een park, langs bomen die me aan de Belgische Ardennen doen denken. Er staan picknicktafels en families barbecueën gezamenlijk. Ik koop in de slijterij tegenover het park een biertje en ga in de zon zitten. Vervolgens kom ik bij het einde van de kustlijn en besluit ik de hoek om te gaan, waarbij ik uitzicht heb op bergen en kinderen die op zandbanken spelen. Zeilboten varen de verderopgelegen haven in en uit, terwijl ik langs de haven loop, bedenk ik me welke zeilboot ik wel zou willen hebben. Na zo'n 8 kilometer kom ik bij een vismarkt waar ik in mijn ooghoek een plek zie waar ze fish & chips hebben, daar heb ik zin in! Ik geniet nog eenmaal aan het water in de zon van mijn verse vis om vervolgens terug te keren naar het bruisende Brisbane.