Lang weekend Margaret River

26 januari 2019 - Margaret River, Australië

Yes, het is vrijdag 25 januari, na vandaag hebben we lang weekend en we gaan drie dagen op pad!
Op zaterdagmorgen vertrekken we op tijd per auto richting het toeristische gebied rondom 'Margaret River'.
Ik heb daar een huisje in de bossen gehuurd en een lijstje gemaakt met wat er te zien is en de daarbij behorende adressen.
Tijdens de route stoppen we bij een aantal mooie plaatsen, zo bezoeken we een stadje en komen we, op aanraden van een collega, bij een natuurlijke poel.
De poel wordt bijzonder gemaakt door de golven die er steeds vers water in slaan vanuit de zee en het feit dat het water kraakhelder is.

Na een rit van 350 kilometer komen we aan bij ons huisje, een koelbox vol met lekkers voor het weekend in de ene hand, een tas vol spullen in de andere.
Wat een ontzettend leuk huisje, met een mooie Queens Ensuite als kamer.
Kasten en een koelkast vol met eten en drinken, dit hadden we niet verwacht!
Omdat we zo dicht bij 'Hamelin Bay' zitten (6 km.), en daar mogelijk grote zwarte pijlstaartroggen te zien / aaien zijn, ga ik hier alvast een kijkje nemen.
Aangekomen door het heuvellandschap bij de kust, zie ik enkel wat schaduwen in het water.
Maar wanneer ik een groepje zie met de handen in het water, weet ik vrijwel zeker dat er daar één te zien is.
En ja hoor, deze reuze platvis zwemt haast het strand op, en daar nog één en nog één.
Ik raak ze aan en ze voelen heel glibberig en sluimerig, maar ze lijken het totaal niet erg te vinden om aangeraakt te worden.
Wel oppassen voor hun staart, waar ze giftig mee kunnen steken, en waar Steve Erwin (Crocodile Dundee) door is overleden.
Ik vraag een Chinese jongen om een paar foto's van me te maken, in hem heb ik wel vertrouwen dat die goede foto's kan schieten.
Wanneer ik mijn sokken en schoenen weer aan heb getrokken en terug naar de auto loop, besef ik me hoe bijzonder dit was en krijg ik tranen in m'n ogen.

Zondagmorgen zijn we vroeg wakker, en na de eieren met spek vertrekken we met de auto.
Eerst naar de Mammoet grot, dit is de grootste grot hier in de omgeving.
Ik heb al heel wat grotten in mijn leven bezocht, maar het blijft toch altijd weer heel speciaal en mooi, via een koptelefoon krijgen we informatie.
Lunchen doen we in de drukke en gezellige plaats Margaret River, we gaan voor veganistisch.
De dag wordt vervolgd met een kijkje in de toeristische chocoladefabriek, waar je ook drie soorten chocola kunt proeven!
Vervolgens gaan we naar vier wijnproeverijen en een bierbrouwerij, vanaf hier zit ik niet meer achter het stuur.
Prachtige grote wijnhuizen met veel luxe komen er voorbij, en overal kun je een aantal degustaties voor niets proberen.

Op maandagmorgen besluiten we nogmaals de pijlstaartroggen te bekijken alvorens we terug naar huis keren.
Nu zie ik dat ze door wat mensen dode vissen gevoerd krijgen, vandaar dat ze zo dichtbij komen!
Na een rit van ruim 4 uur, omdat al het vakantieverkeer deze ochtend terug rijdt, zijn we weer terug thuis, wat een fantastische trip.
Ik bekijk al mijn foto's en selecteer er weer een aantal voor mijn map 'Favorieten', deze staan ook weer online.
Volgende week bezoek ik een dag een voorstad van Perth, Fremantle, maar een rijke Nederlandse historie, tot dan!

P.s. Ik ben nog geïnterviewd over mijn reis in China en Australië voor een reiswebsite. Voor de link naar mijn interview, zie: https://www.reizen-en-reistips.nl/de-volgers-van-reizen-reistips-loek/

1. Daan:
    5 februari 2019
    Mooi verhaal weer Loek! En roggen aaien dat wil ik ook wel :)
  2. Ronald:
    5 februari 2019
    tjonge en wij maar werken loek!!
    geniet ervan kerel!!
  3. Anja en Kees:
    5 februari 2019
    Daar krijg je idd tranen van in je ogen, mooie emotie Loek!
    XXX
  4. Monique:
    5 februari 2019
    Mooi beschreven Loek en wat een fantastische ervaring !
  5. Eddy en Marion:
    5 februari 2019
    Wat een mooie belevenis weer. Jij kan niet meer wennen in klundert!
    Lekker genieten! Gr. Van ons
  6. Appie:
    5 februari 2019
    Het gaat je goed af daar Loek, weer mooi verhaal💪
  7. Corrie Leijten:
    6 februari 2019
    Wauw, prachtig Loek. En wat een mooi huisje.
  8. Ankie Smits:
    10 februari 2019
    Wat een mooie foto's...en wat een geweldige ervaring...roggen aaien. Wederom een prachtig verhaal
  9. Lisette:
    Ha die Loek.
    Hier een berichtje van je tante. Ik dacht dat je niets meer had geschreven maar doordat ik een nieuw e-mailadres heb en het oude is vervallen kwam er niets meer aan. Ik was vrijdag in Klundert en heb nu alsnog je reisblog ontvangen via je moeder. Ik zal mijn nieuwe e-mail adres invoeren. Kan jij mijn oude verwijderen?
    Wat weer een bijzondere ervaringen! En mooie foto's. Danken dikke kus van Lisette.
  10. Lisette:
    10 februari 2019
    PS Volgens mij is hij er al uit.