Leven in Melbourne

23 december 2018 - St Kilda, Australië

Het is vandaag 23-12-2018, bijna Kerstmis en het wordt dan 32 graden.
Heerlijk buiten Kerstmis vieren dus :-)
Ik zit bijna zeven maanden in Australië nu.
Na de Great Ocean Road ben ik een appartement ingetrokken en hebben we basic meubilair aangeschaft.
Het appartement is nu zo goed als af en alles is verder geregeld.

Ik werk voor hetzelfde bedrijf als in Brisbane (Complete Office Supplies), als orderpicker en als casual magazijnmedewerker.
Het is dagelijks een eind reizen, maar ik krijg er een prima salaris en een fijne werkomgeving voor terug.
Vrijdag j.l. was de laatste werkdag voor de feestdagen, nu 1,5 week vakantie!

Op woensdagavonden spelen we als team mee met de volleybalcompetitie hier aan het strand van St. Kilda (Zuid-Melboune).
Je betaalt dan omgerekend €13,- waarvoor je 4 wedstrijden volleybal terugkrijgt, een biertje na afloop en pizza.
Dinsdagavonden gaan we regelmatig naar het strand om daar de dagspecial 'Fish & Chips' te eten en de zonsondergang te bekijken.
In de weekenden ga ik er vooral op uit om de wijken van Melbourne te zien en de binnenstad.
Zo heb ik al prachtige gebouwen gezien, veel street art, de grootste Art Gallery van Australie (NGV), mijn wijk (St. Kilda), de wijk Fitzroy en het Melbourne Museum.
Gisteren op pad geweest om de 'beste croissanterie ter wereld' te ontdekken en na een half uur in de rij had ik het befaamde croissantje in handen.
Heerlijk! Al blijft een croissant toch gewoon een croissant.

Op het werk vrijdag ontbijt gekregen en pizza's als lunch, we stopten om 15.00 uur om op tijd vakantie te gaan vieren.
Afgelopen donderdag naar een markt in onze wijk geweest waar ik bij het Nederlandse kraampje 'Lekker Lekker' een puntzak friet speciaal, kroketjes en oliebollen kon bestellen.
Wat was vooral die friet speciaal ontzettend lekker na al die maanden!
Op zondag zijn we naar een kleine Franse markt geweest en nog naar een grotere markt aan de boulevard, allemaal op loopafstand van het appartement.
Voor aankomende week kitesurfles geboekt, wat me heel gaaf, maar ook moeilijk lijkt.

Waarschijnlijk begin januari toch weer verhuizen... West-Australië heb ik nog niet gezien.
Perth zal het dan gaan worden, zo'n 4 uur vliegen vanaf Melbourne.
Nog een stuk warmer en meer eilanden in de omgeving om te bezoeken, dat reizen en nieuwe dingen ontdekken blijft kriebelen!
Het appartement proberen onder te verhuren, deze staat in ieder geval in een populaire wijk en straat.
Verder blijf ik blogs schrijven voor de website http://www.travesol.nl, waar ik een kleine vergoeding per blog voor krijg.

Ik maak het allemaal goed, ik voel me relaxt en gelukkig.
Toch besef ik ook wat Nederland en vooral Europa allemaal te bieden heeft.
We kunnen daar zo gemakkelijk andere landen bezoeken en er zijn zo ontzettend veel mooie plekken in Europa.
Dit was ook een reden om te kiezen voor mijn domeinnaam 'www.europareiziger.nl' en dat ik dus enkel over Europa ga schrijven (op mijn eigen website dan).
Zodra de website vorm heeft gekregen en ik er actief op ben, laat ik het weten!

Voor nu wil ik jullie volgers allemaal heel erg bedanken voor het lezen van alle verhalen en de leuke berichtjes als reactie.
Ik wens jullie allen een fantastische Kerst en een heel goed uiteinde van 2018!!
Overtreffen van afgelopen jaar zal voor mij onmogelijk worden, maar ik ga er alles aan doen om er dichtbij in de buurt te komen in 2019.
Foto's zijn ook weer geupload.

Loek

1. Ronald:
    23 december 2018
    jij ook prettige dagen loekie!!!!
    dikke kussen van fietje
  2. Lisette:
    Lieve Loek
    Dank weer voor je update.
    Hier vanuit Terheijden wensen wij jullie ook heel fijne dagen en een lekkere vakantie.
    En ja, Europa (en Nederland!) zijn ook heel mooi. Maar als ik die mooie foto's zie....
    Dikke kus van Jan&Lisette
  3. Groetjes Annemarie:
    23 december 2018
    Wat ben je toch lekker ondernemend Loek! Leuk om te lezen wat je allemaal doet en ziet daar! Zo te horen kom je nog lang niet terug haha:) goed teken dat je het naar je zin hebt! Ik wens jou ook fijne dagen! Dit zijn wel totaal andere dagen dan dat je hier altijd gewend was. Geniet van de warmte.. Wij moeten het missen hier.
  4. Appie:
    23 december 2018
    Voor jou ook fijne feestdagen Loek en goed uiteinde..

P.s. waar jij 1 van je 1ste vakantie baantjes begon bij DBM Belending BV is per 1 december overgenomen. We heten nu Troy Moerdijk BV
  5. Ans Croonen:
    23 december 2018
    Voor jou ook fijne feestdagen en een goed uiteinde. Geniet er lekker van.🤗🤗
  6. Corrie Leijten:
    23 december 2018
    Fijne feestdagen en een super 2019 Loekie. Maar als ik je verhaal lees gaat dat zeker lukken.

Dikke knuffel vanuit de Klundert.
  7. Anja en Kees:
    23 december 2018
    Fijne ( vak) dagen en een heeel goed, gelukkig en gezond 2019 daar aan de andere kant! Fijne jaarwisseling Loek.
    X
  8. Daan:
    Fijne kerstdagen Loek! Lekker met 32 graden #jaloers
  9. Jack en Miranda:
    23 december 2018
    Fantastic Loek om de story so far weer te lezen.
    Geniet van jullie vakantie en kerstmis bij 32°.
    Ik neem aan dat de foto under the misselto ,of hoe je dat ook schrijft, nog volgt.
    Merry Christmas and all the best for 2019🎆🎇✨🍾🥂
  10. Monique:
    23 december 2018
    Mooie kerstdagen gewenst Loek ! En bedankt voor je interessante verhaal, vooral het kraampje "Lekker,lekker" vond ik erg leuk. Ooit las ik zelf in een supermarkt in het hartje van China ineens "Fris geitenkaasje" op een verpakking, je voelt je dan ineens heel ver van huis herinner ik me nog.
  11. Bert:
    Fijne feestdagen Loek.
    En een gezond 2019
    En blijf nog lang genieten daar.
    Groetjes Bert
  12. Carolien C:
    Hoi Loek,
    Leuk om je verslag weer te lezen en te zien hoe goed het met je gaat.
    Voor jou ook fijne 🌲dagen en een fantastisch 2019
    Groetjes Carolien C
  13. Christa Geerts-Snel:
    24 december 2018
    Fijne dagen Loek, maak er wat van!
    Want hoe fantastisch het daar ook is, je zult rond deze tijd toch ook wel af en toe Klundert, vrienden, familie, en gezellig warm en knus bij de haard zitten, missen!
    Blijf lekker schrijven in 2019, want ik vind het nog steeds heerlijk om te lezen!
    Groetjes Christa
  14. Eddy en Marion:
    26 december 2018
    Hele fijne feestdagen toegewenst en een gelukkig 2019! Dat je nog vele mooie bezienswaardigheden zult tegenkomen. Gr. Eddy en Marion
  15. Magda en Ben:
    27 december 2018
    Hoi Loek, tot nu toe super genoten van je verhalen, we wensen jou een super kerst en een fantastisch nieuwjaar!

Gr Magda en Ben
  16. Norma:
    28 december 2018
    Loek!!
    Super om te lezen dat het goed gaat. Voor jou ook alle goeds voor 2019! Geniet!

Liefs
    Norma
  17. Anneke van den berg:
    3 januari 2019
    Weer genoten van jouw verslag. Het is echt genieten .
    Voor 2019 veel geluk en gezondheid .
    Jan en Anneke
  18. Misterloverlover:
    6 januari 2019
    Super leuk loek. Jou verhalen geven mijn leven zin. Je omschijft het zo mooi, voelt voor mij alsof ik het zelf beleef.Ga zo door, zo trots op jou.
  19. Ankie Smits:
    6 januari 2019
    Weer een mooi verhaal Loek...ga genieten van je verdere reis...heel veel plezier hoor