Het leven in Queensland

9 september 2018 - Brisbane, Australië

Goedemorgen Nederland en goedemiddag Australië,

Er is weer een tijdje voorbij gegaan en ik heb weer het e.e.a. meegemaakt, dus tijd voor weer een blog! Laat ik beginnen met mijn werk, in m'n vorige blog schreef ik over het magazijnwerk wat ik voor het eerst een volledige week deed. De maandag erop, vorige week maandag dus, ging ik met goede moed opnieuw aan het werk. Een prima dag, totdat ik in de late middag ineens een sms kreeg van mijn 'uitzendbureau' dat er vanaf morgen geen werk meer voor mij en een Duitse backpacker is. Pissig, maar vooral teleurgesteld liep ik naar de manager. Ik vroeg hem of het correct was wat ik zojuist te lezen had gekregen, en helaas: dat was zo. Ik zei dat ik me dat eigenlijk niet voor kon stellen in deze drukke tijden, dat hij zelf had gezegd dat ik een goede orderpicker ben en dat als ik goed zou functioneren, ik dan kon blijven. Aan zijn gezichtsuitdrukking zag ik dat hij zich wat ongemakkelijk begon te voelen, en ik zei dat ik ook wist dat ze over gingen stappen naar een ander uitzendbureau. 'Wie heeft je dat gezegd!?' was zijn antwoord. Toen ik eerlijk zei dat ik dit via de teamleider wist, schudde hij zijn hoofd. Het leverde me wel op dat deze zelfde manager me het telefoonnummer van het nieuwe uitzendbureau gaf, en dat hij hen mailde dat ik een goede werker ben. Hij gaf ook toe dat er twee nieuwe orderpickers waren aangenomen. De volgende ochtend belde ik direct naar dit uitzendbureau, ze hadden de mail ontvangen. Ik stuurde ze mijn Engelse CV en in de middag belden ze me terug dat ik vanaf morgen weer aan de slag kon! Dit, omdat beide nieuwe werkers slecht functioneerden. Tot op de dag van vandaag werk ik wekelijks fulltime, en zijn er in de drie weken dat ik er werk al 3 directe collega's ontslagen. Vrijdag was een goede dag, ik kreeg eerst van de leidinggevende het compliment dat ik snel ben, er was vervolgens een vergadering met lunch (niet zoals dat in Nederland zou zijn met belegde broodjes, maar met friet, kip en blikjes cola). En tot slot kregen alle 20 medewerkers 2 lootjes voor een verloting van prijzen. De nieuwe mensen, waaronder ik, stelden zich voor en we moesten allemaal wat grappigs over onszelf vertellen. Ik gaf aan dat mijn bijnaam 'Lucky Loek' is, omdat het me nogal eens meezit met dingen. Toen de loting begon bleek ook nu mijn mijn bijnaam te kloppen, want zowel de 1e prijs (bioscoopbon van $30) als de 2e prijs (fles wijn), gingen naar mij. Op mijn aangeven werd er voor de wijn opnieuw geloot en werd er iemand anders blij mee gemaakt, allebei blij :-) Nu nog lekker een dagje weekend en morgen gaan we er weer een volle week tegenaan, geld verdienen om mijn appartement te betalen en te sparen voor de verdere reis, de gedachte alleen al maakt me erg gelukkig!

In de weekenden geniet ik, van de stad, van de vele festivals en bekijk ik welke eilanden, natuurparken inclusief grotten met lichtgevende wormen en watervallen ik wil gaan zien. Met een Australische meid onderneem ik veel dingen, ze wil me van de zomer leren surfen op één van de eilanden en we hebben vorig weekend een middag vodka lime gedronken met hapjes bij haar huis. Van de week heb ik Nederlandse pannenkoeken voor der gebakken en gisteren zijn we naar het Brisbane Festival geweest, met een mooie lichtshow tot slot in het water.

In het park zie ik bijzondere beesten, vooral in het regenwoud gedeelte, zo zag ik al lichtbruine ratten, twee donkergrijze buidelratten en verschillende grote hagedissen. Daarnaast ben ik hier al 2x aangevallen door de Australische slijkekster, een agressieve vogel in deze tijd van het jaar. Het is lente, ze hebben hun kleintjes en proberen deze duidelijk te beschermen. Gelukkig had ik beide keren een pet op, anders zou ik de scherpe snavel zeker in mijn hoofd hebben gehad.

In m'n appartement heb ik het super naar mijn zin, de rust, een heerlijk bed, en vaak zowel voor als na werktijd baantjes trekken en bubbelen in de jacuzzi. Op het moment voel ik me veel meer inwoner van Australië dan backpacker, en dat bevalt me uitstekend! Leuke huisgenoten ook, met iedereen kun je leuk praten. Ik heb in een vrij korte tijd ook mezelf ook echt nog beter leren kennen, wat ik als Maatschappelijk Werker in de toekomst zou willen, het feit dat ik echt een stadsmens ben, en dat ik me goed alleen kan vermaken, MITS er veel te doen is in de omgeving. Anders ga ik me, net als op die farm, ook eenzaam voelen. Ik waardeer daarnaast ook Nederland en vooral heel Europa meer, we hebben zoveel moois in een betrekkelijk kleine afstand, ik ga er het liefst zoveel mogelijk op uit.

Het gevoel van vrijheid dat ik hier ervaar, geen stress en de luxe waarin ik nu mag leven, het maakt me dolgelukkig. Mijn plan nu is om heel 2018 sowieso in Australië te blijven wonen en werken, en in 2019 als het allemaal lukt, Nieuw-Zeeland en Azië te zien. De zondag is mijn 'schoonmaakdag' van het appartement, dus ik ga na wat uitstelgedrag maar eens beginnen, des te eerder kan ik de warme zon weer in. Ik bedank jullie nogmaals voor al het lezen en de leuke reacties steeds en duim dat het jullie ook allemaal goed gaat!! Er staan ook weer wat nieuwe foto's op de site!

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Ankie Smits:
    9 september 2018
    Wat weer mooi verwoord Lucky Loek😂😂Maar goed dat je voor jezelf opkomt..heel veel plezier verder...goed sparen ..dan kan je weer snel gaan reizen.. 😉groetjes Carpe Diem
  2. Ronald:
    9 september 2018
    is weer leuk verslag loek,!!!!
  3. Maloe:
    9 september 2018
    Wauw, mooi neef!! Fijn te lezen dat het goed met je gaat en je goed vermaakt! Geniet er met volle teugen van! Liefs je nicht
  4. Anja en Kees:
    9 september 2018
    Wat een " smakelijk" verhaal weer! En dat voor mijn ontbijtje al gelezen.
    😁😉.. slimme acties van je gelukkig om je baan zo te behouden. Nu alleen nog een interieur verzorgster geloof ik?? Leuk weer van je gelezen en gezien te hebben, alle goeds voor jou weer, het gaat je goed!! X
  5. Jack en Miranda:
    9 september 2018
    Goed geregeld buurman op je werk en lekker ballen getoond en goed je ogen en vooral oren de kost gegeven.
    Relaxed om te lezen dat jij jezelf " Aussie " voelt maar dat gaat in Australië heel snel omdat ,als je jezelf open stelt, de mensen gastvrij zijn en de hele samenleving straalt dat uit.
    Het verloop in personeel is daar ook groot vanwege dezelfde instelling,vind je je werk niet leuk dan op naar de volgende baan.
    Nu is de winter voorbij dus geniet van de veranderingen van de natuur met weer nieuwe ontdekkingen.
    Hoeveel slaapplaatsen in jou appartement???😉
    Geniet ervan lucky L
  6. Eddy en Marion:
    9 september 2018
    Fijn om te lezen dat het zo goed gaat met je! Hier gaat ook alles goed! We onderhouden je huis goed hoor, leuke buren, dus als je langer wilt blijven, geen probleem haha. Geniet er van.
  7. Corrie Leijten:
    9 september 2018
    Mooi om te lezen dat je zo gelukkig bent Lucky Loek. Nieuw zeeland en Azië, dat is een mooi vooruitzicht. Maar eerst nog centjes verdienen en genieten in Australië. Dat jij zo'n harde werker bent komt denk ik omdat je een Nederlander bent, wij moeten hier hard werken in deze stress maatschappij, dus wij zijn het gewend.

Dikke knuffel van je "vader en moeder".
  8. Franca Konings:
    9 september 2018
    Was weer een top verhaal om te lezen. Blij dat je het zo naar je zin hebt. Grtjes van Franca en ga door met genieten 👍😘
  9. Rowan:
    10 september 2018
    Je pickte het niet langer.
  10. Anneke:
    15 september 2018
    👍👍👍 Ga zo door,geweldig .
    Groetjes van ons Jan en Anneke