Sydney deel 2

14 juni 2018 - Sydney, Australië

Vandaag, 14-06-2018: Ik word wakker en check uit in m'n hostel. Nog met een gaar hoofd van m'n laatste avond gisteravond in de bar onder het hostel. Ik laat m'n backpack achter voor de rest van de dag en loop richting het Opera House. Ik ga op een bankje in de zon zitten. Ik kijk uit over de Harbour Bridge en heb het Opera House achter me, ik bedenk me dat dít wellicht de laatste keer in Sydney is, EVER! Terwijl ik geniet van het uitzicht en de mensen om me heen, bedenk ik me wat ik deze laatste dagen nog allemaal heb gedaan en wat er op de planning staat. Ik besluit nog een blog te schrijven en foto's te plaatsen, dit, omdat het zo mooi is. Daar naast wil ik jullie hartelijk bedanken voor zo veel leuke en lieve reacties, super leuk!

11-06-2018: Ik besluit naar de andere kant van de Harbour Bridge te lopen, een wandeling van 4 km. vanuit m'n hostel. Ik ga daar naar een 'secret park', inderdaad even lastig te vinden, maar bijzonder mooi! Ik loop van paadje naar paadje en kom uit in een haventje. In de verte zie ik een pretpark waar ik doorheen loop, weer in een totaal andere wereld. Ik loop langs een mooi buitenzwembad en probeer voor het eerst een Australische 'beef pie' met barbecuesaus, een volledige maaltijd zo blijkt. Ik pak de trein naar Bondi Beach, een strand waar ik eerder ben geweest. Nu ga ik voor de cliffwandeling aan de andere kant van het strand. Wat een fantastische keuze, ik loop via de cliffs naar Coogee Beach, een tocht van ongeveer 4,5 km., maar absoluut de moeite waard. Ik kom langs een oorlogbegraafplaats en zie duizenden grafstenen aan de kust. Ik maak één van de mooiste foto's ooit, tijdens de zonsondergang en met twee regenbogen erop :-) Als afsluiting van de dag stap ik op de trein naar 'hoerenbuurt' Kings Cross, waar ik mijn nieuwe verslaving rode currie eet en een drankje doe in een rooftopbar met een Amerikaans achtig uitzicht op twee grote Coca Cola billboards.

12-06-2018: De ferry naar Manly Beach, naar horen zeggen één van de mooiste stranden in de buurt van Sydney. Ik loop vanuit de haven richting het strand, koop onderweg een pet en shirt van Australië. Ik kom bij het strand aan en geniet van het uitzicht met de zon erbij. Via de oostkant van het strand loop ik naar Shelly Beach en via een nationaal park naar een uitzichtpunt over het water en over Sydney. Ik bezoek terug bij de haven een bierbrouwerij'tje, waar ik informatie krijg en biertjes mag proeven.

13-06-2018: De ferry naar mooie en rustige plekken bavalt me dusdanig goed dat ik hier vandaag weer voor kies. Ik besluit naar 'Watsons Bay' te gaan, waar de vuurtoren staat en je in een tocht van 7 km. naar Bondi Beach kunt lopen, dit is wat ik doe. Onderweg zie ik bijzondere en prachtige vogels (zie foto's) en helpt een Australische schrijfster me met walvissen spotten, ik zie er een paar water spuiten in de verte en klappen op het water!!

14-06-2018: Voor de verandering vandaag geen kilometerslange wandeling,maar rustig aan de haven alles van m'n reis eens overdenken. Ik bedenk me wat een afstanden hier zijn, zeker in tegenstelling tot Nederland, je kunt hier 18 uur achter elkaar rijden en nog in dezelfde provincie zijn. Ik zou nog gerust wat dagen kunnen blijven om ferry's naar bijzondere plaatsen te pakken. Dit, in tegenstelling tot kamergenoten van m'n hostel die tot mijn verbazing tot heel laat uitslapen en het hostel amper uit gaan. Het grappige is dat men niet vind wat men in Nederland ook vindt: Loek doet zijn eigen ding en heeft lak aan de rest. Ik behoud mijn 'streken'. Het fijne aan Sydney in tegenstelling tot Hong Kong is dat je hier water uit de kraan kunt drinken, FIJN! Het enige waar ik hier moeite mee heb, is slapen. Er is altijd wel iemand in m'n kamer die belt, praat of snurkt, en ik ben een slechte slaper. Ik mis mijn bed en de rust in mijn maker. Wat me meevalt, is het Engels spreken, dit gaat beter en beter en ik leer dagelijks weer woorden bij. Eten is en blijft een ding, de keuzes hier zijn vooral rijst/noodles of hamburgers met friet, weinig groenten en veel vet. Ik zit nu net in de Greyhound bus en ook hier zijn weer wat Nederlanders, bizar dat die er in Sydney zoveel zijn, naar horen zeggen meer dan aan de gehele oostkust. De muziek hier in Australië loopt wat achter op Nederland, Christina Aguilera en Céline Dion zijn hier dagelijkse kost. De manieren hoe ik word aangesproken door de 'Sydneysiders' zijn grappig. Ik hoor me genoemd worden: 'buddy', 'mate', 'man', 'dalring' en 'dear'. Er word me dagelijks een kerf of drie een Thaise massage aangeboden, waarvan ik maar geen gebruik maak. De vele bordjes met wat allemaal niet mag op stranden en in parken zijn gigantisch.

Het gaat me goed, ik ben nu op weg naar mijn eerste stop langs de oostkust: Newcastle. Hopelijk vind ik daar snel een hostel voor de aankomende twee nachten. Ik besluit deze trip maar te zien als een schoolreisje en zit baan m'n snoepzak wanneer ik dit typ. Nog drie uurtjes in de bus, groetjes!

1. Christine:
    14 juni 2018
    Je zult Sydney wel gaan missen. Maar niet teveel naar de hoeren buurt Loekje!
  2. Marjan:
    14 juni 2018
    Hoi Loek, wat leuk! klinkt goed allemaal! Ik zie wat vogels voorbij komen. Al een kookaburra gezien én gehoord😆? Die zijn grappig. Have fun!! 🤗
  3. Ineke Vermeulen:
    Word ik blij van Loek! 😊
  4. Christine:
    14 juni 2018
    Hoi Loek je kunt nooit meer wennen aan ons kikker landje.
    Ben een beetje jaloers van al dat moois. Kijk weer uit naar zondag! Genieten maar.
  5. Janine van de Velde:
    14 juni 2018
    Leuk verhaal weer Loek. Leuk om zo een stukje van je avontuur mee te krijgen. Goeie reis verder en tot je vlgde blog.
  6. Mirna:
    Hoi Loek,

Leuk om zo mee te kunnen genieten van jouw reis.
    Wat een gave blog en weer mooie foto's.
    Geniet er van en wees voorzichtig.
  7. Pim:
    14 juni 2018
    Ouwe vogelspotter! Ziet er goed uit :) Ga zo door!
  8. Christine:
    14 juni 2018
    Net thuis van ons jaarlijkse uitje met de fam. Lees weer je mooie verhalen en foto's dit is pas genieten. Kijk weer uit naar je volgende blog.
    Goeie reis en tot wederhorens.
  9. Anja en Kees:
    14 juni 2018
    Echt leuk hoor Loek, om zo een beetje mee te reizen!
  10. Jack en Miranda:
    14 juni 2018
    Genieten weer om in jou verslag te duiken
    MEMORIES 😁😁
    Mooie foto's van Manly en Shellybeach, Flashback.😉😉
    Op naar je nieuwe bestemming en weer nieuwe mensen. Good trip🚌🚌
    Ps het gaat goed met je plant😆👍👍
  11. Magda:
    15 juni 2018
    Geweldige verhalen, Loek! Een genot om te lezen, alsof ik erbij ben. Dank!
    Dit gezegd hebbende sturen Ben en ik een warme groet uit Tofino, BC, Canada. Hier is het ook niet slecht 😉
  12. Kitty:
    15 juni 2018
    Jij bent lekker aan het genieten...mooi je foto's!!!! Groetjes uit Georgië (Nog even dan) enjoy your trip ✌
  13. Franca Konings:
    Mooie foto's Loek . Zo kunnen we een beetje meegenieten. 👍
  14. Eddy en Marion:
    15 juni 2018
    Leuk om je verslag te lezen! En prachtige foto’s. Goede reis. Groetjes Eddy Marion en Menno
  15. Anneke:
    16 juni 2018
    We kijken steeds uit naar je reisverslag mooi hoor. Nog een goede reis.👍👍😘😘
  16. Caroline de Jong:
    17 juni 2018
    Prachtige foto's! Mooie verhalen! Enjoy! 😘
  17. Fleur:
    18 juni 2018
    Genieten Loek! Making memories!
  18. 🚌Yvon:
    Wat een leuke verhalen en prachtige fotoo's ! :D
  19. Lisette de Vroomen:
    18 juni 2018
    Lang zal ie leven, lang zal ie leven .......
    Lieve Loek,
    Van ons uit Terheijden: Van harte gefeliciteerd en nog heeeel veel mooie jaren toegewenst.
    Dikke kus van Jan&Lisette
  20. Aris en Thea:
    19 juni 2018
    Lieve Loek, Jarig op de plek waar je zo graag wilde zijn.
    Cadeautje! Aan jezelf gegeven, dat dan weer wel!
    Geniet van deze reis van je leven en veel geluk op je verdere levensreis!
    Dikke kussen van de tantes
  21. Anneke:
    20 juni 2018
    Lieve jarige Loek van harte gefeliciteerd met je verjaardag .
    Het is wel ver van huis. Maak er toch maar een gezellige dag van. Gaat het nog goed met je?
    Liefs en een verjaarskus van o Jan en t Anneke 😘😘🎂🎂🍺🍺